Training - Seizoen 2021.

Puppycursus c.q. hondentraining tijdens hevige regenbuien? Niet bij Stichting Dierenzorg.

Wil je beginnen met een puppycursus, basis of vervolgcursus? Meld je tijdig aan. Mocht je al vragen hebben neem dan gerust contact met mij op. De hond moet bij regen wel in beweging blijven. Helaas is dat tijdens de training niet altijd mogelijk. Een natte hond hoort niet bij regen en kou langdurig te moeten blijven zitten of liggen, zeker niet bij lage temperaturen. Ondanks dat de vacht van een hond waterafstotend is, en het water de huid van de hond niet snel zal bereiken, een regenbui maakt de vacht van de hond toch goed nat.
Onze ervaring is dat eigenaren het niet fijn vinden om langdurig te moeten wachten in de regen.
Wandelen in de regen is geen probleem voor de hond als we na de wandeling de hond meteen goed droogwrijven met een handdoek.

De hond in de winter.
Door de verwarming van onze huizen is het in de winter binnen lekker warm. Veel honden krijgen daarom geen echte wintervacht meer, dun behaarde rassen en oude of zieke honden moeten we beschermen tegen de kou. Ook een natte vacht isoleert slecht en moeten we zien te voorkomen.

Pups in de winter.
Puppy’s zijn nog klein en hebben niet genoeg vet en vacht om zich te weren tegen de kou en natte vacht. Rassen met een korte vacht en/of kale buik, die van oorsprong uit warmere gebieden komen, zijn minder bestand tegen de kou. Is je hond wel gezond? Zieke honden en zeker honden met artrose kunnen beter niet door de regen lopen. Wanneer je hond last heeft van artrose kan je beter gaan wandelen wanneer het echt droog is. Al op stap en verrast door een regenbui? Droog je hond dan heel goed af!

Winterwandelingen.
Winterwandelingen zijn even actieve wandelingen! Als je in de zomer urenlang rustig kunt wandelen met je huisdier, dan kun je in de winter niet stoppen! Veel bewegen is nodig om niet te bevriezen.

Wij bieden u en uw hond uitdagende lessen aan. Doordat wij in kleine groepen werken, zijn deze trainingen voor iedereen toegankelijk. De kleinschalige vorm van groepstraining zorgt ervoor dat je de volle aandacht krijgt. De sfeer is gemoedelijk en gezellig, maar er wordt serieus getraind. We zetten onze ervaring, kennis, aandacht en feedback in om u doelen met je hond te realiseren. Onze lessen duren om en nabij de 45 minuten. De lage Leskosten mogen geen belemmering zijn om niet deel te kunnen nemen aan onze cursussen.