Cursussen

U traint altijd met hetzelfde groepje cursisten.
Max zes personen in een groep.
Altijd zelfde dag en tijd.

Puppycursus / begin basiscursus. (Start binnenkort weer een nieuwe puppygroep)
De ontwikkeling van een hond wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald door het karakter van zijn ouders. Minstens zo belangrijk zijn de ervaringen in zijn puppytijd en de manier waarop de eigenaar met hem omgaat. Een cursus vraagt tijd en energie. Op een vast moment in de week naar de cursus toe. Wil je resultaat zien, moet je thuis ook regelmatig oefenen.

Basiscursus.
Je kunt na de puppycursus kiezen voor de basiscursus. In de basiscursus wordt de aandacht vooral gericht op de samenwerking tussen u en uw hond. In de cursus leert u zijn lichaamstaal te herkennen en op welke manier u aan elkaars verwachtingen kunt voldoen. In de praktijklessen leert u hoe oefeningen met uw hond bijdragen aan aandacht voor elkaar, vertrouwen in elkaar, plezier, veiligheid, en zelfbeheersing. Allemaal onderwerpen die bijdragen aan een goede relatie tussen baas en hond.

Vervolgcursus.
Bij de vervolgcursussen wordt de lat wat hoger gelegd. Uw hond leert nu bijvoorbeeld los van de lijn te ‘volgen’, ‘bij u te komen’ op afstand of met afleiding, etc. Maar ook nieuwe oefeningen komen aan bod, zoals ‘sta’, oefeningen op afstand, ‘vrij’ tussen meer honden, ‘af’ en ‘blijf’ waarbij u uit het zicht bent, en ga zo maar door. Het is ook niet zo dat we verwacht dat alle honden het zelfde niveau moeten halen.

Baas & Hond.

De themalessen Baas & Hond zijn speelse, energieke, fris en oriënterend.
Er komen diverse onderdelen uit de hondensport aan bod, je kan dus met je hond overal aan "snuffelen”. Voor wie? Gezien de aard van deze cursus, waarbij we ook los van de lijn werken, is deze cursus alleen geschikt voor honden die sociaalvaardig zijn en los van de lijn kunnen werken in aanwezigheid van andere honden. Wat is de opzet? De cursus is uitermate geschikt voor hondenliefhebbers die al enige gehoorzaamheidstraining hebben gedaan en zin hebben om de gehoorzaamheid van hun hond verder uit te breiden. We maken gebruik van behendigheidstoestellen zoals sprongen (hoogte en breedte), tunnel, wip, band en paaltjes. Het is een afwisselende cursus, waarin samenwerking tussen Baas & Hond bevorderd wordt, daarmee dus ook de gehoorzaamheid en ook het vertrouwen in elkaar. Plezier staat hierbij voorop!

We wensen u veel plezier met de opvoeding / training van je hond.
Bekijk ook ons assortiment producten voor je hond.