Senioren met de hond op cursus, ja dat kan.
De wetenschap is erin geslaagd verschillende methoden te vinden om ouderen te helpen om gezonder te worden. Of het nu gaat om de geneeskunde of om bepaalde gewoonten. Hoewel het misschien als een verrassing klinkt, raden artsen vaak aan om een hond in huis te halen.

Samen buiten bewegen.
Ouderen doen ertoe. Als je gezonder wilt worden / blijven, kan je hond je trainingsmaatje zijn. Het gaat er niet alleen om dat je fit blijft, maar ook geestelijk gezond blijft. Het aanleren of uitvoeren van mentale activiteiten of het leren van nieuwe trucs helpt om je hersenactiviteit te activeren en op peil te houden. Door leuke activiteiten samen uit te voeren, kun je de band met je hond versterken terwijl je ook nog eens geniet van de buitenlucht. Het is belangrijk dat je de prestaties afstemt op je fysieke en mentale capaciteiten, zodat ze niet overbelast raakt. Door veilig te werken je genieten van leuke activiteiten met je trouwe viervoeter terwijl we je gezondheid en veiligheid in acht nemen. We houden we rekening met de weersomstandigheden.

Samen buiten bewegen.
Wilt u meer gaan bewegen en dit samen met je hond doen? Houdt u van buiten en bewegen in kleine groepjes?
Dan is hondentraining voor ouderen echt iets voor u. Iedereen  kan meedoen, ook mensen met lichamelijke klachten.
De trainingen zijn goedkoop, gevarieerd, en worden gegeven door een erevaren instructeur.
Beweging is belangrijk voor de oudere. Niet alleen je lichaam, maar ook je geestelijke gezondheid blijft fit.
Je uithoudingsvermogen verbetert en je blijft flexibel. Je kunt met meer zelfvertrouwen je dagelijkse activiteiten zelfstandig blijven uitvoeren.

Bewegen in de buitenlucht.
De frisse lucht doet ons en je viervoeter goed en het is fijn om er even samen uit te zijn. Binnen zitten we tenslotte al genoeg. Helaas laat het weer het niet altijd toe om buiten te trainen, maar die bui trekt wel weg. Gun jezelf meer flexibiliteit, uithoudingsvermogen en zelfvertrouwen door te bewegen in de buitenlucht. Zie het niet als een verplichting, alles op vrijwillige basis.

Voor vragen en advies kunt u het contactformulier gebruiken.